برای پریود شدن چه کار کنم – کلینیک زنان و زایمان دکتر شیرین برای پریود شدن چه کار کنم؟



پریود یکی از پدیده های طبیعی در زندگی هر دختر بالغی است که هر ماه آن را تجربه می کند. اما ممکن است به دلیل برخی شرایط ناشی از تغییرات هورمونی و عوارض جسمی مانند درد، خونریزی، برهم خوردن آرامش و … فرد در این زمان به خصوص در روزهای اولیه نتواند به طور عادی فعالیت های خود را انجام دهد. حال اگر پریود شما با یک برنامه مهم مانند یک جلسه کاری بسیار مهم، یک جشن خاص و غیره مصادف شد، ممکن است بخواهید زودتر پریود خود را انجام دهید. در نتیجه این سوال برای شما پیش می آید: برای پریود شدن چه کاری باید انجام دهم؟ آنچه در این مقاله خواندید: برای پریود شدن چه کاری باید انجام دهم؟ به طور کلی از نظر پزشکی توصیه می شود برای تغییر سیکل و دوره قاعدگی از محلول های خانگی و خودسرانه استفاده نکنید. زیرا ایجاد این ناهماهنگی ممکن است شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد و سپس نتوانید آن را به حالت عادی برگردانید. بنابراین در پاسخ به این سوال که برای پریود شدن چه کار کنم، حتی اگر چند روزی مجبور به تعویق پریود شوید، برای این کار با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید. البته توجه داشته باشید که انجام مداوم این کار بدون مراجعه به متخصص زنان به هیچ وجه توصیه نمی شود و این روش ها فقط برای چند روز می توانند پریود را تغییر دهند و هیچ تضمینی وجود ندارد که همه آنها روی بدن شما اثر بگذارند. از آنجایی که واکنش بدن هر فرد متفاوت است، آنها عبارتند از: برای سریع پریود شدن چه کار کنم؟ چرخه قاعدگی استفاده از روش های هورمونی کنترل بارداری است. در این روش از داروهای مختلفی مانند قرص ها یا حلقه های ضد بارداری استفاده می شود. این قرص ها حاوی ترکیبات استروژن و پروژسترون یعنی هورمون های زنانه هستند که می تواند موثرترین روش برای کنترل پریود باشد. توجه داشته باشید که به دلیل تاثیر مستقیم این داروها بر روی هورمون ها، هرگز نباید خودسرانه از قرص های LD، HD و … استفاده کنید. تجویز این قرص ها برای شرایط شما و با توجه به هدف شما فقط باید توسط یک متخصص زنان خوب تعیین شود. معمولاً استفاده از این روش پیشگیری از بارداری در ابتدا باعث تاخیر در پریود می شود و سپس یک چرخه طبیعی ایجاد می کند و در صورت قطع شدن باعث پریود سریعتر می شود. انجام ورزش های ملایم در روزهای نزدیک به پریود می تواند عضلات را شل کند و پاسخ مناسبی به این سوال است که برای پریود شدن چه کار کنم. همچنین به کاهش گرفتگی ها و اسپاسم های دردناک عضلانی که بسیاری از افراد قبل یا در طول دوره خود تجربه می کنند کمک می کند. البته همانطور که گفتیم این ورزش ها باید ملایم باشند و از انجام ورزش های هیجانی یا سنگین در این روزها خودداری کنید. برخی از افراد به دلیل رژیم های ورزشی شدید مانند ورزشکاران حرفه ای، پریودهای نامنظم دارند. اما ورزش متوسط ​​می تواند به بازیابی هورمون های مورد نیاز برای بازگرداندن چرخه قاعدگی منظم کمک کند. داشتن آرامش نتایج برخی تحقیقات علمی نشان می دهد که سطوح بالای اضطراب و استرس به شدت بر ایجاد بی نظمی قاعدگی تأثیر می گذارد. بنابراین یافتن راه هایی که باعث آرامش شما می شود باعث منظم شدن پریود می شود و به خصوص برای افرادی که احساس می کنند به دلیل استرس پریودشان به تاخیر افتاده است باید آرامش خود را بازیابند تا روند طبیعی بدن برای زود قاعدگی به درستی پیش برود. وی از جمله راهکارهای آرامش بخش، یوگای ملایم را می توان به نوشتن، مدیتیشن و گذراندن وقت با دوستان و عزیزان، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و انجام کارهای مورد علاقه و به ویژه کاهش سطح فعالیت های استرس زا اشاره کرد. داشتن تجربه رابطه جنسی و ارگاسم یکی از بهترین راه ها برای زودتر پریود شدن است. زیرا در طول فعالیت جنسی هورمون هایی تولید می شود که باعث انقباضات رحمی در هنگام ارگاسم و گشاد شدن دهانه رحم می شود. در نتیجه، به رحم کمک می کند تا پوشش آندومتر را راحت تر از بین ببرد. تغییر رژیم غذایی و وزن نیز می تواند بر قاعدگی تأثیر بگذارد. وزن کم یا زیاد باعث پریودهای نامنظم و حتی در برخی موارد قطع کامل پریود می شود. زیرا مثلا بدن برای تولید هورمون های مورد نیاز دوره های پریود به مقدار مشخصی چربی نیاز دارد که بدن افراد بسیار لاغر قادر به تامین این چربی نیست. برخی افراد نیز ممکن است متوجه شوند که خوردن یک سری غذاها پریودشان را به تاخیر می اندازد یا تسریع می کند و یا حتی بر شدت جریان خون و طول دوره پریود تاثیر می گذارد. محدودیت شدید کالری یا ورزش بیش از حد نیز می تواند بر هورمون های تولید مثل و تخمک گذاری تأثیر بگذارد. در این صورت باید رژیم غذایی متعادلی را زیر نظر متخصص زنان و همچنین متخصص تغذیه دنبال کنید تا بدن خود را متعادل کند. روش های خانگی، برای پریود شدن چه باید کرد؟ باز هم تاکید می کنیم که برای تغییر پریود خود از روش های خودسرانه استفاده نکنید. در اینجا چند روش خانگی را نیز برای اطلاع شما معرفی می کنیم. این روش ها هیچ گونه اعتبار علمی ندارند اما افراد بر اساس تجربه به آنها رسیده اند که عبارتند از: آناناس آناناس سرشار از ماده ای به نام بروملین است که برخی معتقدند استروژن و سایر هورمون ها را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که بروملین ممکن است التهاب را کاهش دهد، به این معنی که می تواند به رفع برخی از علل پریودهای نامنظم که شامل التهاب است کمک کند. با این حال، هنوز هیچ تحقیقی در مورد تأثیر آن بر القای پریود انجام نشده است. ویتامین C برخی از مردم همچنین معتقدند که خوردن مقدار زیادی ویتامین C پاسخ مناسبی است برای اینکه در زمان پریود چه کاری انجام دهم. شاید این نتیجه اثرات احتمالی ویتامین C بر سطح استروژن و پروژسترون باشد که هورمون های زنانه مسئول ایجاد چرخه قاعدگی هستند. برای افزایش دریافت ویتامین C می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید: • سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ • مرکبات از جمله پرتقال و گریپ فروت • سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل. مصرف چند دمنوش گیاهی از جمله دمنوش هایی که برخی افراد بر اساس تجربه برای ایجاد قاعدگی استفاده می کنند می توان به مریم گلی، رزماری، دارچین، جعفری، بابونه، پونه کوهی و … اشاره کرد که احتمالاً تأثیر این گیاهان به دلیل طبیعت آنها و با گرم کردن رحم است. آنها باعث می شوند که پوشش داخلی آندومتر راحت تر بیرون بیاید. اما همه اینها تجربی است و هیچ ریشه علمی و پزشکی ندارد. خطرات استفاده از روش های القای دوره روش هایی که در پاسخ به این سوال که برای پریود شدن چه کار کنم توضیح دادیم اگر زیر نظر متخصص زنان انجام شود معمولا بی خطر است. اما اگر خودسرانه انجام شوند می توانند در آینده خطراتی مانند بی نظمی مداوم قاعدگی، اختلالات باروری و … را ایجاد کنند، همچنین ممکن است برخی از روش های خانگی که خودسرانه انجام می شود باعث ایجاد حساسیت های مختلف در بدن شود و آسیب های دیگری را برای شما به همراه داشته باشد. کنترل بارداری هورمونی نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند و برای همه افراد مناسب نخواهد بود. اگرچه نادر است، به عنوان مثال، مصرف مداوم قرص های ضد بارداری می تواند خطر لخته شدن خون، سکته مغزی یا حمله قلبی را در افراد افزایش دهد. همچنین افراد سیگاری و افراد بالای 35 سال در این زمینه در معرض خطرات بیشتری قرار دارند. من میخوام پریود بشم ولی پریود نمیشم یا تاخیر چقدر طبیعیه و کی باید برم دکتر و چیکار کنم پریود بشه؟ در پاسخ به این سوال که من می خواهم پریود شوم اما نمی توانم، بسیاری از افراد به دلیل نگرانی از تاخیر در پریود به دنبال راه هایی برای ایجاد پریود هستند. البته این افراد زیاد موفق نمی شوند، زیرا استرس زیادی به خود وارد می کنند و این باعث تاخیر بیشتر می شود. چرخه طبیعی قاعدگی (از روز اول پریود تا یک روز قبل از اولین روز پریود بعدی) به طور متوسط ​​28 روز است، اما بسته به شرایط افراد مختلف، ممکن است از 21 روز تا 35 روز برای هر یک متغیر باشد. شخص بنابراین، دوره ممکن است دیر یا زود باشد. پریود شدن همیشه به معنای وجود مشکل نیست و باید این قضاوت را به متخصص زنان خود بسپارید. اما اگر دائماً پریودهای نامنظم یا از دست دادن پریود خود را تجربه می کنید، به خصوص اگر قبلاً دوره های منظمی داشته اید، احتمال بیماری جدی وجود دارد و حتماً باید توسط متخصص معاینه شوید. حرف آخر این مقاله به سوالاتی از این قبیل است که برای پریود شدن چه کاری باید انجام دهم؟ برای سریع پریود شدن چه کار کنم؟ یا من می خواهم پریود شوم اما نمی کنم؟ در پاسخ ایشان همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای ایجاد پریود وجود دارد که باید زیر نظر پزشک متخصص زنان انجام شود و هرگز نباید خودسرانه زمان پریود خود را تغییر دهید. زیرا ممکن است در هورمون های خود مشکلاتی ایجاد کنید که برای بازگرداندن آنها به حالت طبیعی نیاز به دوره های مختلف درمانی دارد. از سوی دیگر، می تواند بر سلامت باروری شما تأثیر بگذارد. اما اگر به دلیل برنامه ای مجبور به انجام این کار هستید، ابتدا با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین راه حل را به شما ارائه دهد. همچنین می توانید از طریق لینک های سمت چپ صفحه با ما در تماس باشید تا در این زمینه از متخصصین زنان ماهر و مجرب ما مشاوره بگیرید.



خانومی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید